Nieuws Agenda Over Ons Bibliotheek Over Harderwijk Over Hierden Wereldoorlogen Links & Sponsoren
Home Contact

ARCHIEF 2023

VERHAAL VAN GELDERLAND NU OOK ONLINE!

Vorig jaar verscheen de boekenreeks ‘Verhaal van Gelderland’ onder redactie van Dolly Verhoeven bij uitgeverij Boom.

Nu is de website verhaalvangelderland.nl online.

Op deze website vertellen collecties, verhalen en musea samen het Verhaal van Gelderland. Verhaal van Gelderland wordt mogelijk gemaakt door provincie Gelderland en is een initiatief van Erfgoed Gelderland, een coöperatie van meer dan 240 Gelderse erfgoedorganisaties. (0823)

• HELP ZOEKEN NAAR OUDE WEGNAMEN IN HIERDEN

De commissie Naamgeving is op zoek naar oude straatnamen van enkele wegen en paden in Hierden. Het gaat om wegen die nog geen officieel vastgelegde straatnaam hebben. De commissieleden vermoeden dat deze wegen in het volksleven wel een naam hebben of hadden. Zij zouden het mooi vinden om die aloude (volks)naam officieel vast te leggen. Los daarvan is het handig natuurlijk uit praktische overwegingen handig dat elke weg voorzien is van een straatnaam. Lees verder ... (0723)

• GRATIS NAAR HET PODIUMSPEKTAKEL

Heb je in 2019 ook zo genoten van ‘Het verraad van Herderewich’? Of heb je dat toen helaas moeten missen? Dan hebben we goed nieuws: dit spektakel gaat op herhaling, al is het dan in een andere vorm.

Op vrijdag 30 juni en zaterdag 1 juli is de voorstelling in concertvorm te zien in het Hortuspark in Harderwijk (tussen de Donkerstraat, Markt en Luttekepoort). Om 16.00 uur en om 20.00 uur, zodat zoveel mogelijke mensen de gelegenheid krijgen om het stuk te zien. En het mooiste is: deze voorstellingen zijn helemaal gratis!

Dus neem je klapstoel of dekentje mee, wat versnaperingen of wat lekkers te drinken en geniet een uur lang van ‘Het verraad van Herderewich‘! (0523)

• DE VISCHPOORT ALS TROUWLOCATIE

Op 26 april jl. fungeerde de Vischpoort als officiële trouwlocatie. Het echtpaar had een klein gezelschap uitgenodigd, het paste allemaal net. De catering werd door een externe partij verzorgd. Mensen konden buiten hun drankje en hapje halen. (0523)

Klik op een foto voor een uitvergroting.

• OP ZOEK NAAR EEN ORIGINEEL CADEAU?

Geef eens een lidmaatschap van Herderewich. Als gever betaalt u eenmalig € 19,50 voor dit lidmaatschap. Ik geef via email een lidmaatschap van Herderewich cadeau!

Download hier de kaart om hem te printen en het cadeau te geven.

De ontvanger van uw cadeau krijgt dan de vier uitgaven van het kwartaalblad het “Vittepraetje” van dit jaar met geschiedenisverhalen uit Harderwijk.

Zij kunnen dan o.a. ook tegen gereduceerd tarief gebruik maken van de Vischpoort, als locatie voor bijvoorbeeld het vieren van een feestje. (0223)

• MEER DAN NIKS BIJZONDERS

De Harderwijkse dichter Marijn Brandsen debuteert met de gedichtenbundel 'meer dan niks bijzonders'. Zestig gedichten en gedachten die gaan over kwetsbaarheid, liefde en gemis. Maar ook het leven van alledag en kleine dingen die kunnen ontroeren.

De bundel is te bestellen via www.schrijfgedachten.nl (0223)

• DE DYNAMIEK VAN HET WATERFRONT

Onlangs verscheen het boek: 'De dynamiek van Het Waterfront' geschreven door
Govert van de Boom en vormgegeven door Ton Pors.

Het is een vervolg op het boek 'Het ontstaan van het Waterfront' dat Govert voor Herderewich geschreven heeft. Het nieuwe boek is een initiatief van het gemeentebestuur en het Waterfront-consortium. Zij wilden de historische herschepping van de Harderwijkse kustlijn vastleggen. (0223)

Bezoekadres:

Schapenhoek 9